"Jangan dilihat masa lampau itu dengan penyesalan, jangan pula lihat masa hadapan dengan ketakutan tetapi lihatlah disekeliling kita dengan penuh kesedaran"

Friday 13 December 2013

aku Tak MenCARi Yg TAmpan WAJAHnya



Aku tak mencari seorang suami yang tampan wajahnya. Atau yang tegap badannya.

Aku juga tak mencari seorang suami yang kaya harta. Atau yang punya rumah mewah dan kereta besar.

Aku hanya mencari seorang laki-laki yang benar-benar telah siap menjadi Imamku.

Ya... Hanya mencari seorang Imam.

Yang dapat membimbingku dalam urusan Dunia dan Akhirat.

Yang dapat menuntunku ke arah yang benar.

Yang dapat mengingatkanku ketika aku lalai dalam melaksanakan dan menjalankan perintah-Nya.

Yang dapat menyadarkanku ketika aku berbuat khilaf.

Yang dapat meluruskan akalku dengan penuh kelembutan.

Yang dapat menegurku ketika aku alpa pada tanggung jawab dan kewajibanku
sebagai seorang Isteri yang wajib taat pada suami dan Rabb-Nya.

Yang dapat memaafkanku dengan ikhlas atas segala salah dan khilafku.

Agar kelak keluarga yang aku bina bersama dia menjadi keluarga yang Sakinah, Mawaddah, Warahmah.
  
for my future husband...
insyaallah...amin...




No comments:

Post a Comment