"Jangan dilihat masa lampau itu dengan penyesalan, jangan pula lihat masa hadapan dengan ketakutan tetapi lihatlah disekeliling kita dengan penuh kesedaran"

Friday 28 September 2012

DiistIKHARAh ciNTA


YA allaH JIka KAU halalKAN AKU merinDUI..
KEkasiHmu...
janGAN BIARKAn akU MElampaui BATas..
seHINgga meluPAKAN Aku Cinta HAKiki DAN rinDU ABADi hanya.. 
PADAMu
BIARlah istikharah CINta...
saKSI smuaNYA...


Bersaksi Cinta Diatas Cinta
Dalam Alunan Tasbih Ku Ini
Menerka Hati Yang Tersembunyi
Berteman Di Malam Sunyi Penuh Do'a

Sebut Nama Mu Terukir Merdu
Tertulis Dalam Sajadah Cinta
Tetapkan Pilihan Sebagai Teman
Kekal Abadi Hingga Akhir Zaman

Istikharah Cinta Memanggilku
Memohon Petunjuk-Mu
Satu Nama Teman Setia
Naluriku Berkata

Dipenantian Luahan Rasa
Teguh Satu Pilihan
Pemenuh Separuh Nafasku
Dalam Mahabbah Rindu

Di Istikharah Cinta..



YA allah..
JADikaN AKU hamBAMU yang BANYAk BERsyukur..
dan
JADIKANlah akU ini hamBAmu YANg banyak bersabar...
dan jadIKANLAh aku HAMABAMU YANG KEcil pada pandangaNKu..
tetAPI..
BEsar diMATA Orang...

SuRaH AL-BaqaraH (249) DAn ALLah sentiasa 
berSAma oraNG2 yANg SAbaR

KERAna...
padaMU AKU MEnyerah..
dan kepadaMU KU berSERAH...
DI istikharaH CINta..
aku SERAHKAN SEgala2Nya padamu..
yaALLAH...
aMIN...




No comments:

Post a Comment